05.08.2013

En god start på dagen med havregrøt

Frokost må jeg ha hver dag for å få start på dagen min. En god frokost, gir en god start på dagen. Kroppen trenger energi! Jeg pleier å spise ganske mye forskjellig til frokost, men spiser sjeldent brødskiver. Går mye i egg, frukt og havregrøt. Havregrøt er favoritten. Havregrøt virker kanskje kjedelig i seg selv, men du kan jo gjøre så mye spennende med den!

Du har både små og store havregryn. Jeg liker best de store selv, da føler jeg at det blir mer "tyggemotstand". De smaker også mye bedre ukokt, enn de småkornede. Du kan enten koke med vann eller melk, eller spise de ukokt - da er det best å spise med melk, syns jeg. Som topping kan du variere med det uendelige. Favoritter hos meg er nøtter, bær og kanel.


Bilde 1:
Ukokte store havregryn med ekstra lett melk, sammen med pistasjnøtter, mandler og bringebær fra hagen.

Bilde 2:
Ukokte store havregryn med ekstra lett melk, sammen med pistasjnøtter, mandler og store blåbær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar