22.08.2013

Frokostfavoritt: havregrøt

Det var en gang da jeg ikke likte havregrøt i det hele tatt. Når jeg var liten kunne jeg spise det med melk og sukker på, og den måtte for all del ikke være kokt. Og plutselig likte jeg det ikke lenger og det tok flere år før jeg spiste det igjen. Nå har jeg funnet kjærligheten til havregrøten. Det er godt, mettende og ikke minst en veldig billig frokost eller et mellommåltid.


1. Ukokt havregrøt med store gryn toppet med banan og økologisk peanøttsmør.
2. Kokt havregrøt med store gryn toppet med honning og pistasjenøtter (dette var faktisk dagens frokost).
3. Mikrokokt havregrøt med kald melk over toppet med kanel, mandler, pistasjenøtter og bringebær fra hagen.
4. Ukokt havregrøt med store gryn toppet med mandler, pistasjenøtter, 1 ts-fruktose og store blåbær.

Dette er noen av mine favoritter til toppinge. Men er mye annet du kan lage det med også. Pleier mange ganger å lage "sjokoladeutgave" av dette, da blander jeg inn 1 scoop med sjokoladeprotein. Noen ganger koker jeg den sammen med eggehvite, da blir det ekstra fluffy. Og ikke minst om jeg vet at jeg kommer til lå få dårlig tid til å lage dette til frokost, setter jeg en bolle i kjøpeskapet og lar den "lage seg selv" til dagen etter - og da har jeg fiks ferdig svellet havregrøt :-) Super enkelt og godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar